Szukaj

2012 rok na SeoPortal – podsumowanie

Miniony rok w e-marketingu? Oj działo się! Kolejne aktualizacje algorytmu, kary Google dla polskich gigantów, wejście Facebooka na giełdę, nowy Analytics i odświeżony AdWords… A co najbardziej interesowało Was? Oto krótkie zestawienie najpopularniejszych postów na SeoPortalu A.D. 2012!

  1. Google Maps Offline – artykuł Reginy o mapach Google offline wzbudził więcej Waszych emocji, niż jakiekolwiek zmiany w algorytmie :) Dla zainteresowanych: mapy już działają i można spokojnie pobrać je na urządzenia mobilne.
  2. Kolejny sposób na (not provided) – odsetek szyfrowanych słów kluczowych w Analyticsie rośnie w zastraszającym tempie, dlatego Waszą ciekawość wzbudzały wszelkie pomysły na poradzenie sobie z tą sytuacją. Inne sposoby znajdziecie w starszym poście o (not provided). A może macie inne pomysły? Piszcie na redakcja@seoportal.pl.
  3. Ile kosztuje pozycjonowanie i czemu tak dużo? – na podium znalazł się także artykuł Kuby, który próbuje odpowiedzieć na odwieczne pytanie o koszty SEO. Lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce zlecić pozycjonowanie agencji!
  4. Skąd brać linki? – jeśli nadal żyjecie w rzeczywistości precli i katalogów, koniecznie przeczytajcie post Kuby o kreatywnych sposobach na link building. Zajrzyjcie też do najbliższego wydania Online Marketing Polska, które ukaże się w 2013 roku :)
  5. Kolejne zmiany w algorytmie, czyli Google samo obniża jakość swoich wyników? – na piątym miejscu ląduje post Agaty i Kuby o wielkim zamieszaniu, jakie spowodowała letnia zmiana w algorytmie.
  6. Szkolenia WebDoctor Training Center – dużym zainteresowaniem cieszyła się także zapowiedź szkoleń z e-marketingu, na których mogliście spotkać się z naszą ekipą :) Jeśli jesteście ciekawi jak było, koniecznie przeczytajcie relację Reginy i obejrzyjcie klip z WDTC. Ogromnie dziękujemy wszystkim, którzy nas odwiedzili – jesteście wspaniali :)
  7. Panika w branży SEO, czyli nowa aktualizacja algorytmu Google – post o Pingwinie, który do spółki z Pandą napsuł wiele krwi pozycjonerom trafił na siódme miejsce naszego rankingu. Wiedzą o tym „jak żyć” po zmianach w algorytmie Kuba dzielił się w aktualnym wydaniu Online Marketing Polska i na IV Kongresie OMP.
  8. 5 najczęstszych przyczyn spadku pozycji – spadek pozycji nie musi być wyłącznie wynikiem zmian w algorytmie. Co jeszcze może go spowodować? Sprawdźcie w artykule Agaty.
  9. Filtry Google – kary nałożone na potentatów Polskiego rynku nie pozostawiły Was obojętnymi na to, za co tak naprawdę można dostać filtr/ban od Google i jak sobie z tym poradzić.
  10. Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania? – nasze TOP10 zamyka obszerny poradnik Grzegorza o tym, jak wybrać odpowiednie frazy do pozycjonowania. Kolejny must read dla Klientów agencji SEO!

A może są inne e-marketingowe tematy, które wzbudziły w Was szczególne emocje w tym roku? Podzielcie się swoimi przemyśleniami w komentarzach i/lub przysyłajcie swoje podsumowania na redakcja@seoportal.pl :)

Martyna Zastrożna

E-ntuzjastka marketingu internetowego i web usability. Z nieskrywaną fascynacją przygląda się też tabelkom i wykresom w ukochanym Google Analytics.

zobacz posty autora

Spodobał ci się ten post? 1 0

5 komentarzy

  • Kamil

    Mi w 2012 r. rzuciło się w oczy zanik znaczenia katalogowania i innych spamerskich technik pozycjonowania. Co niesie ze sobą plusy i minusy. SEO będzie się profesjonalizowało i zostaną tylko Ci którzy będą potrafili się dostosować.

    05.01.2013, g.17:31

    • Martyna Zastrożna

      Rzeczywiście, trend jest bardzo wyraźny. Ale to dobrze dla rynku – domorośli „pozycjonerzy” ustąpią w końcu miejsca profesjonalistom!
      Dzięki za komentarz :)

      06.01.2013, g.14:05

  • marta4464

    Chciałabym jednak rozpocząć polemikę z Martyną. Otóż uważasz, że jeśli na rynku pozostaną tylko profesjonaliści, to technika pozycjonowania pozostanie na wysokim poziomie?? Przepraszam bardzo a gdzie miejsce dla młodych wilków i wilczyc??

    18.01.2013, g.11:07

    • Martyna Zastrożna

      @marta4464 – dzięki za komentarz. Młode wilki/wilczyce też mogą być profesjonalistami (chodzi o podejście, a nie staż pracy) i zawsze będę trzymała za nich kciuki :) Pozdrawiam!

      18.01.2013, g.11:15

  • gieldalubin.pl

    Chciałem się o coś zapytać. Czy to znaczy, że katalogi stron przestają pełnić swoje funkcje i należy je omijać? Proszę o rzetelną odpowiedź. Ja dopiero zaczynam przygodę pozycjonera i można mnie śmiało nazwać „młodym wilkiem”. :)

    Pozdrawiam.

    30.01.2013, g.00:22

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>