Szukaj

5 gotowych strategii remarketingowych

Remarketing powoli zapracowuje sobie na miano jednego z bardziej obiecującego trendu w reklamie online. Nic dziwnego – jego wysoka skuteczność i ogromna elastyczność nie mogła pozostać niezauważona przez marketerów. Szukasz pomysłu na wykorzystanie remarketingu? Oto 5 gotowych strategii, które możesz wdrożyć od zaraz!

1) Przekonaj Internautów do zakupu

Średnio tylko 2-3% użytkowników stron lub sklepów internetowych decyduje się na zakup. To jednak nie powód, aby wpadać w panikę. Pozostałe 98% to w końcu ogromny potencjał, który ciągle pozostaje do wykorzystania!

Jak to zrobić? Jeśli potencjalny Klient oglądał jakiś produkt z Twojej oferty, ale jeszcze go nie kupił, skieruj do niego precyzyjnie dopasowaną reklamę, która:

  • podkreśla zalety produktu,
  • wskazuje unikalne cechy Twojej oferty (Darmowa przesyłka? Montaż? Gwarancja?),
  • przypomina o limitowanym czasie oferty,
  • itd.

Możesz też zaoferować drobną zniżkę lub inną formę promocji. Warto jednak stosować rabaty z umiarem, aby nie popsuć sobie rynku.

2) Sprzedawaj więcej

Dobrym sposobem na wykorzystanie możliwości remarketingu jest też cross selling (dosprzedaż). Załóżmy, że Internauta kupił u Ciebie laptopa. Bardzo możliwe, że będzie również zainteresowany torbą na komputer lub oprogramowaniem biurowym. Wykorzystaj to i zwiększaj wartość Klienta w czasie! Remarketing pozwoli Ci na wyświetlanie Twoim Klientom reklam produktów idealnie dopasowanych do ich dotychczasowych zakupów.

Wbrew pozorom nie jest to strategia zarezerwowana dla e-commerce. Również w branży usług jest przecież sporo dodatków, które można dosprzedać zadowolonemu Klientowi. Pozostając w „naszej bajce”: np. jeśli Klient zdecydował się na pozycjonowanie w Twojej firmie, na pewno warto zareklamować mu również kampanię linków sponsorowanych.

3) Zadbaj o swój wizerunek i zrób wrażenie

Jedną z najbardziej niedocenianych funkcji remarketingu jest reklama wizerunkowa. Daje on możliwość wyświetlania bannerów tylko idealnie sprecyzowanym odbiorcom, dzięki czemu koszty kampanii znacznie się zmniejszają. Możemy więc reklamować się najpopularniejszych portalach (które też należą do Google Display Network!) i osiągnąć efekt wysokobudżetowej kampanii przy znacznie mniejszej inwestycji! W ten sposób zrobimy dobre wrażenie na naszych potencjalnych Klientach i partnerach biznesowych, którym nawet nie przyjdzie do głowy, że tylko oni widzą nasze „wszechobecne” reklamy.

4) Zdobądź nowych Klientów

Mała rzecz a cieszy :) Bardzo często celem kampanii promocyjnych jest pozyskanie nowych Klientów. Jeśli koncentrujemy się właśnie na tej grupie, dobrym pomysłem jest wykluczenie wyświetlania reklam tym, którzy już mieli okazję zobaczyć naszą piękną stronę internetową :) Dzięki temu lepiej zrealizujemy cele kampanii i obniżymy jej koszty. A więc mitologiczny wręcz wskaźnik ROI (return on investement, zwrot z inwestycji) będzie wyglądał naprawdę imponująco!

5) Okazje sezonowe

W biznesie nie brakuje branż, których strategie są mocno uzależnione od trendów sezonowych. Najprostszymi przykładami mogą być:

  • produkty i usługi związane z edukacją,
  • prezenty,
  • kwiaty.

Jeśli oferujemy dobry produkt, warto namówić Klienta do skorzystania z naszej oferty przy kolejnej, podobnej okazji. Załóżmy, że prowadzimy internetową kwiaciarnię. Prawdopodobnie świetnym czasem będzie dla nas np. Dzień Kobiet. Dobrym pomysłem będzie zebranie przy tej okazji listy remarketingowej i wykorzystanie jej do reklamy w okolicach Dnia Matki. W ten sposób trafmy do idealnej grupy odbiorczej: osób, które nie tylko chętnie korzystają z kwiaciarni online, ale w dodatku mieli już okazję przekonać się o wysokiej jakości naszych usług.

Jak widać, pomysłów jest całkiem sporo, a założę się, że w międzyczasie wpadłaś(eś) na kilka kolejnych. Podziel się nimi w komentarzu i wykorzystaj w swojej strategii promocyjnej. Zobaczysz, warto!

Martyna Zastrożna

E-ntuzjastka marketingu internetowego i web usability. Z nieskrywaną fascynacją przygląda się też tabelkom i wykresom w ukochanym Google Analytics.

zobacz posty autora

Spodobał ci się ten post? 1 0

5 komentarzy

  • Marcin Stryjecki

    Na jesieni zaczynam z remarketingiem bo to narzędzie jest poprostu niesamowite. Plusem jest nie wątpliwie to, że jeszcze nie jest ono używane przez wszystkich, CTR jest pewnie słabiutki ale dzięki temu nie płacimy za klicki a reklama wizerunkowa jest (tanio więc to wychodzi!) i zapamiętanie marki powinno być duże!
    Odnośnie CTR – czy jest więc sensowne usalanie wysokich cost per click aby wygrać aukcje wychodząc z założenia, że CTR będzie i tak i tak niski więc nie zazbankrutujemy na tym? Takie myślenie ma sens?
    Jak i również capping powienien być – max 10? wiem wiem to zależy ale chyba capping zawsze powinno się ustalić aby nie przegiąć i nie zdenerwować usera. pzdr:-)

    27.08.2012, g.12:07

  • Martyna Zastrożna

    Dzięki za komentarz :) Trzymam kciuki za sukces Twojej kampanii!
    W moich kampaniach remarketingowych CTR jest nieco wyższy, niż w przypadku pozostałych kierowanych na Sieć Reklamową.
    CPC przezornie ustawiam nieco wyżej (użytkownicy z listy remarketingowej dają często większe prawdopodobieństwo konwersji), a i tak cenowo kampania wychodzi zazwyczaj nieco korzystniej od innych.
    Tak więc rzeczywiście reklama nie kosztuje dużo :)
    Jeśli chodzi o capping – chętnie korzystam, a wartość ustalam w zależności od charakteru promowanego produktu /usługi.
    Pozdrawiam :)

    27.08.2012, g.20:38

  • Marcin Janicki

    Właśnie zaczynam pracę dla agencji interaktywnej. Zastanawiałem się jak stworzyć bundle dla Klientów kupujących usługi SEO lub SEM lub kreacje webowe teraz widzę, że z remarketingiem to nabiera zupełnie nowego wymiaru. Dzieki za tego posta :)

    29.08.2012, g.17:56

  • Marcin Stryjecki

    Właśnie śledzą mnie Wasze remarketingowe kampanie:-)
    ale…
    Bardzo ciekawe (text jak i grafika), wyraźny CTA, i zmienne co wpływa bardzo efektywnie i pozwala na różny komunikat!!! Zawsze jakiś case do naśladowania! pzdr

    03.09.2012, g.17:08

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>