Szukaj

Google dla Agencji 2012 – 3 najciekawsze nowości

Wczoraj (17.04.2012r.) odbyło się spotkanie „Google dla Agencji”. Jest to inicjatywa firmy Google Polska, która odbywa się co roku i na którą zapraszane są agencje z branży SEM. W tym roku odbyła się w Warszawie w Fortecy (przy Wybrzeżu Gdańskim). Pozwolę sobie pogratulować organizatorom całego eventu, gdyż było na co popatrzeć.

Ale przejdźmy do merytoryki. W tym roku rozmawialiśmy o nowych trendach jak mobile i YouTube, nowościach w produktach Google, czyli ulepszeniach w  AdWords, a także o obecnych możliwościach na rynku, popartych ostatnimi badaniami przeprowadzonymi przez firmę Google.

Co ciekawego dowiedziałam się jeśli chodzi o nowości w googlowskich produktach? Poniżej przedstawiam Wam 3 najważniejsze zmiany, które powinny jeszcze w tym roku się pojawić.

1.      Rozszerzenie „Pobierz aplikację”

Wspomniałam już, że dużo czasu poświęciliśmy platformom komórkowym, które są jeszcze „dziewiczym terenem” oraz przyszłością. Obecnie (tylko na wybranych kontach) Google testuje nowe rozszerzenie, dzięki któremu pod Waszą reklamą kierowaną na mobile pojawi się dodatkowy link, który umożliwi użytkownikowi pobranie aplikacji. Rozwiązanie ciekawe i dodatkowo daje to, co internauci uwielbiają najbardziej: Wybór.

Specjaliści z Google już poinformowali, że jak w przypadku każdego z rozszerzeń, nowa opcja także zwiększa CTR kampanii.

2.       Wyszukiwanie dynamiczne

Wyszukiwanie dynamicznie to także nowa opcja – tak nowa, że jeszcze jej nie ma – która pojawi się na karcie Rozszerzenia. Co będzie umożliwiała? Tworzenie kampanii na wyszukiwarkę bez… tworzenia listy słów kluczowych. Reklamy będą wyświetlane na podstawie słów kluczowych występujących na stronie, czyli będzie trzeba jedynie podać adres docelowy i to wszystko. Cały mechanizm sposobu wyświetlania linków sponsorowanych ma działać tak, jak w tym momencie działa wyświetlanie wyników organicznych, czyli na podstawie zawartości i treści strony. Oczywiście będzie można (i powinno się) tworzyć listy słów wykluczających.

Opcja ta nie będzie raczej dostępna dla prosto zrobionych stron flashowych :) , więc będzie to kolejny powód dla Was, aby tworzyć Wasze strony w sposób przemyślany.

3.      Wynik Jakości w nowej odsłonie

Ta zmiana, w przeciwieństwie do poprzednich, powinna zostać wprowadzona już na dniach. Dzięki niej uzasadnienie takiego a nie innego Wyniku Jakości (ang. Quality Score, QS) powinno być bardziej czytelne i powinno d razu wskazywać obszar, który należałoby poprawić. Dla przypomnienia, obecnie wyjaśnienie QS wygląda tak:

Wskaźnik Jakości AdWords

Po zmianie:

- „Trafność słów kluczowych” będzie zamieniona na informację dotyczącą klikalności danego słowa w kampanii w porównaniu do konkurencji, przy czym dostępne będą opcje: poniżej przeciętnej, jak przeciętna i powyżej przeciętnej;

- „Jakość strony docelowej” będzie zastąpiona trafnością tekstów reklam w porównaniu do konkurencji;

- „Czas wczytywanie strony docelowej” zajmie natomiast wskaźnik „doświadczenia strony”, tak więc nowo założone strony, które dopiero będą rozpoczynały kampanię będą mogły mieć akurat ten obszar obniżony do „poniżej przeciętnej”.

Jak to w ostateczności będzie działać przekonamy się sami. Nie da się jednak ukryć, że dane te będą bardziej wartościowsze od obecnie podawanych informacji.

Podsumowanie

Google dla Agencji było ciekawym dniem, lecz merytorycznie rewolucji nie wprowadzało. Trzeba jednak przyznać, że firma ta potrafi robić show, w którym sądzę, że każdy chciałby wziąć udział.

A jak podobają się Wam zapowiedziane zmiany? Czekamy na komentarze :)

Regina Anam

Specjalistka AdWords, zainteresowana web usability oraz reklamowymi mozliwościami Facebooka. W wolnym czasie lubi spać i się nie przemęczać.

zobacz posty autora

Spodobał ci się ten post? 0 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>