Szukaj

Relacja ze szkolenia SEO PRO: Penguin & Panda Recovery

W 2013 roku, branża SEO przeszła przez drastyczne zmiany. Za sprawą systematycznych ataków zwierzaków, wypuszczonych na wolność przez Wujka Google, pozycjonowanie stało się trudniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Taka sytuacja wymaga od pozycjonerów ciągłego poszerzania swojego arsenału w postaci wiedzy – a tą najlepiej zdobywać od… byłych pracowników Google. Sprawdź o czym mówili na konferencji Search Marketing Week!

Co, gdzie, kiedy?

Dnia 29 listopada 2013 roku, w Warszawie, w ramach konferencji Search Marketing Week organizowanej przez firmę Max Roy, odbyło się szkolenie SEO PRO: Penguin & Panda Recovery, w którym miałem przyjemność uczestniczyć. Tematem przewodnim szkolenia było wychodzenie z filtrów po aktualizacjach Panda oraz przede wszystkim Pingwin.

smw

Kto?

Impreza, pomimo sporej opłaty rejestracyjnej, cieszyła się dużym zainteresowaniem – a to za sprawą wyjątkowych prelegentów. Swoje prezentacje przedstawiło trzech byłych pracowników Google – Kaspar Szymański, Fili Wiese oraz Jonas Weber. Cała trójka, po wielu latach zbierania cennych doświadczeń, zrezygnowała z posady w korporacji i obecnie prowadzi własną firmę doradczą w branży SEO. Czy potrzeba większej rekomendacji aby zachęcić słuchaczy do uczestnictwa ;) ?

Jak i o czym?

Część I – Zwierzaki na tapecie

Pierwszą część szkolenia poprowadził Kaspar, który skupił się na zagadnieniach związanych z algorytmami Pingwin oraz Panda. Omówiona została różnica pomiędzy karami manualnymi (które przeważnie dotyczą tylko pewnej części witryny) a algorytmicznymi. Zaprezentowane były również typowe przykłady złamania wytycznych Google dla webmasterów, które kończą się nałożeniem kary (na przykład uczestnictwo w systemach wymiany linków). Kaspar wyraził również pogląd, że zamiast pozyskiwać linki z wysokim Page Rankiem warto zdobywać (oczywiście tylko i wyłącznie naturalnie) tematyczne odnośniki z domen posiadających duży ruch. Dodatkowo, przedstawiona została garść porad dotyczących przygotowywania próśb o ponowną analizę witryny po otrzymaniu kary ręcznej. W tym miejscu nacisk był położony głównie na odpowiednie argumentowanie prośby oraz dokumentowanie podjętych działań.

Część II – Optymalizacja witryn internetowych

Drugą prezentację przygotował Fili Wiese, który omawiał zagadnienia związane z optymalizacją witryn internetowych. Fili zwrócił uwagę na prawidłowe dobieranie fraz kluczowych i zaznaczył, że niezależnie od konkretnej branży, bardzo duża część ruchu pozyskanego na witrynie pochodzi z fraz kluczowych, o których nie mieliśmy pojęcia. Dalsza część prezentacji poświęcona była rosnącemu znaczeniu dobrych jakościowo treści. Dobre treści to według prelegenta takie, które rozwiązują konkretne problemy ludzi. Podczas wystąpienia Filiego omówiony został także:

  • problem powieleń treści
  • wiele kwestii związanych z użyciem canonicali
  • kwestia przekierowań 301
  • problem deklaracji noindex

Podsumowując, Fili mówił o tym w jaki sposób poprawić ogólną użyteczność strony i dzięki temu osiągnąć lepsze pozycje. Nie zabrakło oczywiście ciekawych case study obrazujących poszczególne zagadnienia.

Część III – Świadome budowanie marki

Trzecią część szkolenia poprowadził Jonas Weber, który opowiedział o znaczeniu marketingu oraz świadomego budowania marki w sieci. Zaprezentowane były przykłady witryn zajmujących czołowe miejsca w wynikach wyszukiwania na bardzo konkurencyjne frazy. Witryny te należały do rozpoznawalnych firm, od lat budujących swój wizerunek w Internecie. W wielu przypadkach z powodzeniem utrzymywały one wysokie pozycje pomimo braku (lub bardzo nieznacznej obecności) optymalizacji pod konkretne frazy. W prezentacji Jonasa przedstawionych zostało wiele pomysłów na zdobycie wartościowego ruchu dla strony – nawet w przypadku bardzo abstrakcyjnych i niszowych branż.

Część IV – Czas  na pytania

Ostatnią oficjalną częścią szkolenia była sesja, podczas której prelegenci odpowiadali na pytania uczestników szkolenia. Na bardzo dużą pochwałę zasługuje w tym miejscu system zadawania pytań. Wszyscy uczestnicy mieli dostęp do dedykowanego panelu, w którym w dowolnym momencie, od samego początku szkolenia, mogli dodać pytanie. Każde z nich mogło następnie zostać ocenione na plus lub na minus przez pozostałe osoby na sali. Posty z największą ilością plusów zyskiwały priorytet podczas sesji odpowiedzi. Poza opisanym wyżej sposobem zadawania pytań, prelegenci odpowiadali także na pytania na bieżąco – podczas swoich prezentacji oraz w przerwach między nimi.

Część V – After Party

Po skończonej sesji pytań i odpowiedzi odbyło się after party, podczas którego bez problemu można było wymienić się doświadczeniami i porozmawiać z każdym z prelegentów (oraz uczestników) przy kuflu piwa ;) . Każdy z uczestników otrzymał wtedy również certyfikat uczestnictwa w szkoleniu.

Czy było warto?

Podsumowując, uważam szkolenie SEO PRO za bardzo udane. Organizacja – poza chwilowymi problemami z Internetem stała na dosyć wysokim poziomie. Prelegenci wygłosili ciekawe prezentacje – wzbogacone dużą ilością case study. Sesja pytań i odpowiedzi zorganizowana była w bardzo wygodny sposób, dzięki czemu każdy miał szansę aktywnie w niej uczestniczyć. Pozytywnie zaskoczyła również otwartość prelegentów podczas after party… Jednym słowem, pomimo wysokiej ceny, uczestnictwo w szkoleniu uważam za świetną inwestycję.

Filip Morkowski

Prywatnie i zawodowo pasjonat SEO, z branżą związany od blisko trzech lat. Cały czas aktywnie poszukujący skutecznych rozwiązań zapewniających klientom wysokie pozycje w wyszukiwarce Google.

zobacz posty autora

Spodobał ci się ten post? 8 0

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>