Szukaj

Remarketing w oparciu o YouTube

Wiedzieliście, że Google AdWords pozwala na budowanie list remarketingowych w oparciu o zachowanie w kanałach YouTube? Trudno mi zrozumieć, dlaczego wprowadzono tą funkcję po cichu, bo jest nie tylko bardzo ciekawa, ale i super prosta w użyciu. Sprawdźcie sami!

Jak to działa?

Korzystając z funkcji tworzenia remarketingu na podstawie interakcji na kanale YouTube, możemy dotrzeć ze swoim przekazem reklamowym do zaangażowanych odbiorców naszych treści wideo. Możemy kierować go do tych, którzy:

  • obejrzeli (na odtwarzaczu YT) pojedynczy film lub zestaw filmów,
  • zaznaczyli, że im się spodobał („łapka” z kciukiem uniesionym w górę),
  • zaznaczyli, że im się nie spodobał („łapka” z kciukiem opuszczonym w dół),
  • skomentowali go,
  • udostępnili go innym Internautom,
  • zasubskrybowali nasz kanał lub anulowali jego subskrybcję.

Całkiem szerokie spektrum możliwości, prawda? Dlaczego to takie fajne? Jeśli ktoś poświęcił czas na obejrzenie naszego filmu, wszedł w dość długą interakcję z naszą marką i „chłonął” nasz przekaz niemal wszystkimi zmysłami. W skrócie: istnieje duże prawdopodobieństwo, że jest mocno zainteresowany zakupem, albo przynajmniej dobrze nas zna. Idealny potencjalny Klient! Można więc spodziewać się całkiem przyjemnego zwrotu z inwestycji (ROI), a to coś, co nasi szefowie lubią najbardziej ;) Nie wspominając już o potencjale promowania w ten sposób filmów, gier i albumów muzycznych…

Jak stworzyć listę remarketingową na bazie YouTube?

Zacznijmy od połączenia kont Google AdWords i YouTube (konta nie muszą być utworzone na tym samym adresie e-mail). Wystarczy w panelu AdWords kliknąć: +Nowa kampania > Wideo online.

Nowa kampania wideo

Nie chcemy na razie tworzyć kampanii, dlatego klikamy w link Połączone konta YouTube (znajduje się w kolumnie z lewej stront panelu), a następnie +Podłącz konto YouTube.

Połączone konta YouTube

Zostaniemy przeniesieni do panelu logowania do YouTube. Teraz wystarczy zalogować się z użyciem danych dostępowych do naszego konta YT.

Po całej operacji system przeniesie nas z powrotem do AdWords, gdzie czekają już na nas automatycznie utworzone podstawowe listy remarketingowe (znajdziemy je w zakładce: Udostępniane zasoby > Lista remarketingowa wideo):

listy_wideo

Oczywiście możemy też stworzyć własną listę w oparciu o swoje wymarzone kryteria:

Nowa lista wideo

Utworzoną w ten sposób listę możemy wykorzystać także przy tworzeniu kombinacji niestandardowych, co daje nam jeszcze większe spektrum możliwości. Oczywiście możemy ją dodać do grupy reklam ze standardowymi reklamami tekstowymi lub reklamami displayowymi.

I jak – będziecie korzystać z tej funkcji remarketingu? Dajcie znać w komentarzach!

***

Blog roku 2012
Lubisz czytać nasze artykuły? Wyślij wiadomość o treści B00105 pod numer 7122 (koszt: 1,23 zł).

Martyna Zastrożna

E-ntuzjastka marketingu internetowego i web usability. Z nieskrywaną fascynacją przygląda się też tabelkom i wykresom w ukochanym Google Analytics.

zobacz posty autora

Spodobał ci się ten post? 3 0

5 komentarzy

  • webfighter

    A ja się zastanawiam czy będą to jeszcze mocniej rozwijać, np. remarketing to osób, które np. obejrzały cały film reklamowy w trueview instream..

    22.01.2013, g.10:13

  • Marcin

    Świetny wpis.

    Rzadko zdarza mi się przeczytać o czymś, o czym kompletnie wcześniej nie słyszałem. Tak było w tym wypadku. Do tego bardzo użyteczna informacja, którą będę mógł niemal od ręki przetestować w praktyce, bo właśnie szykujemy całą serię materiałów wideo, które mają prowadzić do konwersji. Remarketing z YouTube’a jak znalazł.

    22.01.2013, g.11:28

  • Grzegorz Kordeczka

    Hej

    30.08.2013, g.11:13

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>