Szukaj

Wykorzystaj wyszukiwarkę grafiki w reklamie!

Długo zastanawiałam się co ciekawego napisać. Ostatecznie wybrałam dość prosty i niezbyt odkrywczy temat, jakim jest reklama w wyszukiwarce grafiki. Dlaczego? Ponieważ wciąż mam wrażenie, że jest to dziewiczy teren… nie wiadomo czemu.

Reklama w wyszukiwarce grafiki – jak to?

Jeśli ktoś nie wie, że wyszukiwarka grafiki istnieje, może ją spokojnie znaleźć  na ciemnym pasku menu wyszukiwarki Google (google.pl), pod tajemniczą nazwą „Grafika”. Ponieważ jest to także wyszukiwarka, można się w niej reklamować przez Google AdWords. Jak wygląda taka reklama?

Kliknij w obrazek, aby powiększyć

Jeśli chodzi o ilość znaków w tekście jest taki sam jak w normalnych linkach. Ponieważ jednak jest to wyszukiwarka grafiki, więc obrazek musi być. Przyznajcie jednak, że wygląda znacznie ciekawiej niż normalne linki.

Oczywiście reklamy wyświetlają się na samej górze po wybranych słowach kluczowych. Jeśli zaś się zastanawiacie, czy ktokolwiek z niej korzysta to zapewniam, że odpowiedź jest twierdząca. Sama nieraz to robiłam.

Dla kogo taki typ reklamy?

Oczywiście taki typ reklamy nie jest dla wszystkich, choć można spróbować jak najbardziej. Ze względu na to, że konkurencja tam jest dość niska, koszt kliknięcia za słowo może być znacznie niższy niż w zwykłej wyszukiwarce.

Jednak wracając do odpowiedzi na zadane pytanie. Przykładowo ciężko byłoby się reklamować tam np. szkole językowej. Przyznaję, że jakoś sobie tego nie wyobrażam. Jednak np. sklep z rowerami, studio tatuaży, fryzjer czy np. galeria rzeźb. To są interesy, w których łatwo przedstawić konkretne produkty czy usługi graficznie i co najważniejsze, grafiki tego typu są wyszukiwane przez internautów.

Reklama tego typu mogłaby być dla nich o wiele skuteczniejsze niż reklama w wyszukiwarce lub bardzo dobrze by ją uzupełniała.

Jak stworzyć taką reklamę?

Jest to bardzo proste. Najlepiej oddzielić reklamy w wyszukiwarce grafiki w oddzielnej kampanii. Tak więc należy stworzyć nową kampanię z opcją „Tylko w sieci wyszukiwania”. Zaznaczamy wszystkie ustawienia tak samo jak przy tworzeniu zwykłej kampanii, czyli lokalizacje, typu urządzenia, stawki i budżet itd.i po prostu kontynuujemy. Tym samym jesteśmy przekierowaniu na podstronę tworzenia pierwszej grupy reklam. Zaznaczamy w niej typ reklamy „Sieć wyszukiwania – specjalistyczne” (domyślnie jest zaznaczona reklama tekstowa). Miejsce na stworzenie reklamy nam zniknie, ale się nie przejmujcie, gdyż tworzenie reklamy to ostatni krok. Oczywiście wpisujemy interesujące nas słowa kluczowe i klikamy na końcu „Zapisz grupę reklam”.

Kliknij w obrazek, aby powiększyć

W ten sposób zostaniemy już przekierowani do naszej nowej kampanii, na zakładkę reklamy, gdzie pojawi nam się coś takiego:

Kliknij w obrazek, aby powiększyć

Oczywiście wybieramy „Reklama w wyszukiwarce grafiki”, a następnie tworzymy ją wg naszych wymagań i potrzeb:

Kliknij w obrazek, aby powiększyć

Gdy będziemy zadowoleni z naszych efektów po prostu zapisujemy reklamę i czekamy, aż Google ją sprawdzi. I to wszystko!

Bardzo gorąco Was zachęcam (jeśli to możliwe) do spróbowania danego formatu reklamy. Naprawdę (czasami) warto.

Regina Anam

Specjalistka AdWords, zainteresowana web usability oraz reklamowymi mozliwościami Facebooka. W wolnym czasie lubi spać i się nie przemęczać.

zobacz posty autora

Spodobał ci się ten post? 0 0

13 komentarzy

  • Mariusz

    Hmm przyznam się że nigdy tego wariantu nie próbowałem. Ciekaw jestem jakie będą efekty.
    Dzięki za otwarcie oczu na alternatywy :)

    04.09.2012, g.11:41

  • Michał

    Efekty są zadowalające :) U nas sprawdzało się to bardzo dobrze – właściwie nie mieliśmy konkurencji :)

    04.09.2012, g.11:58

  • anty

    Powiem że czytam ten cały RSS tematów SEO i po roku przeczytałem ciekawą wartościową informację zrobię sobie kampanię równoległą do wyszukań zobaczymy jak zadziała :) :) dzięki za natchnienie i wskazanie kierunku :) ))

    04.09.2012, g.12:03

  • Regina Anam

    Cieszę się, że informacja okazała się przydatna i zachęciła Was do działania :)

    Jeśli mogę coś podpowiedzieć, spróbujcie najpierw pododawać ogólne słowa kluczowe (ze względu na konkurencję i tak będą tańsze niż w normalnej wyszukiwarce), a dopiero potem powoli je zawężajcie (poprzez dopasowania i słowa wykluczające). I nie przejmujcie się niższym CTR niż w przypadku zwykłej wyszukiwarki, będzie to całkiem prawdopodobna sytuacja, gdyż jednak wyszukiwarka grafiki jest specyficznym miejscem :) .

    Oczywiście testujcie, testujcie i testujcie! Sprawdzajcie różne grafiki z tekstami reklam. Życzę powodzenia! :) )

    04.09.2012, g.12:26

  • Darek

    Bardzo ciekawe podejście i tak szczerze to nigdy na taką reklamę nie zwróciłem uwagi. Zaraz sam wypróbuję :)

    04.09.2012, g.13:21

  • anty

    Mam prośbę czy ktoś może podać mi linka z taką reklamą live ??? Przygotowałem cztery reklamy mają status Odpowiednia ale się nie wyświetla …

    04.09.2012, g.14:33

    • Regina Anam

      Wpisz np. stacje benzynowe do wyszukiwarki grafiki, a reklama powinna Ci się wyświetlić. Jeśli się nie wyświetla wyczyść historię i ciasteczka :) być może w tym tkwi problem. Upewnij się także, że nie masz żadnych AdBlock’ów włączonych.

      04.09.2012, g.14:50

      • Andrzej

        Przyznam się, że po przeczytaniu tego artykułu zdębiałem… Nigdy w życiu nie trafiłem na reklamę w wyszukiwarce grafiki Google’a, a i teraz, kiedy specjalnie powyłączałem wszystkie blokujące wtyczki itp. nie byłem w stanie żadnej uświadczyć… I to pomimo korzystania z Google’a w wersji .pl jak i .com. Widzę tylko zwykłe obrazki w równych rzędach i kolumnach – nawet dla „stacji benzynowych” ;)

        Powodzenia w Waszych kampaniach – oby Wam się nie trafiali tacy użytkownicy, jak ja ;)

        04.09.2012, g.23:16

        • gaax

          Też zacząłem szukać przykładu takiej reklamy i nigdzie mnie się nie wyświetla, nawet na wspomniane „stacje benzynowe”. Chyba trochę lewa ta funkcja jest.

          13.09.2012, g.12:36

        • anty

          Po dwóch telefonach do korpo google reklamy się ukazały teraz zobaczymy o ile są tańsza od zwykłych tekstowych i czy przekładają się na konwersję pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.

          05.09.2012, g.13:04

      • anty

        Dla stacji faktycznie pojawią się, niestety moich reklam brak ale poczekam jeszcze, a czy może być tak że moje frazy nie kwalifikują się z jakiego powodu do kampanii w grafice ?? Normalne adwardsy dla wyszukań działają a w grafice pustka :( ((

        04.09.2012, g.15:00

  • Dawid

    Oo tego jeszcze nie widziałem ;) Jeżeli tam czegoś szukałem, nigdy nie miałem reklam.
    Dzięki wielkie za info, spróbuje przetestować.

    Pozdrawiam,
    Dawid

    08.09.2012, g.13:09

  • Kasia

    Dziękuje za nowe alternatywne podejście. Szczerze mówiąc jeszcze się z tym nigdy nie spotkałam… a teraz poszukam.

    04.11.2012, g.15:11

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>